Productinformatie over de posters
Posters in een overzicht
1 - 99 stuks (kleine oplage)
vanaf 100 tot 200.000 stuks (grote oplage)
1 | 2
1/0 | 1/1 zwart
4/0 | 4/4 CMYK
115 g/m²
Affichepapier
80 g/m²
Neonpapier geel | groen | rood
90 | 115 | 135 | 170
250 | 300 g/m²
Machinegestreken papier zijdemat/glanzend
Heeft u dubbelzijdig bedrukte posters nodig, bijvoorbeeld voor etalages? Kies dan voor een papierdikte van minimaal 170 g/m². Zo schijnen de afbeeldingen op de voor- of achterzijde veel minder door.
Toepassingsgebieden:
- aankondiging van evenementen en festiviteiten
- prominente productpresentaties
- aantrekkelijke aanbiedingen in XXL-formaat
- bewegwijzering naar belangrijke plaatsen
- overzicht van de actuele aanbiedingen
In weer en wind
Met licht- en weersbestendige posters blijft u buiten goed zichtbaar:
Kanaalplaatposters
Posters op kanaalplaten, PP-posters of ook posters op licht honingraatkarton zijn een goed alternatief voor onze standaard reclameposters wanneer harde wind, hoge vochtigheid of extreme zonneschijn de duurzaamheid of kleuren negatief kunnen beïnvloeden. Deze kanalen zorgen voor een betrouwbare stabiliteit en het oppervlak is UV-bestendig. Daarom worden deze bij langdurige campagnes, zoals verkiezingscampagnes, vaker ingezet. Posters op kanaalplaten bestaan uit kunststof polypropyleen, dat met een mild reinigingsmiddel schoon te maken is en als speciaal afval moet worden afgevoerd.
Kanaalplaatposters in een overzicht
van 12 tot 500 stuks
eenzijdig | dubbelzijdig
4/0 CMYK
2,5 mm
Kanaalplaten
Materiaal bij de posters
Affichepapier
115 g/m²
Affichepapier is een houtvrij papier met blauwe achterzijde waardoor de achtergrond minder doorschijnend is en waardoor het papier vooral geschikt is voor vochtig aanbrengen. Het papier met een dikte van 115 g/m² is bovendien zeer weerbestendig en dient als watervaste buitenreclame.
Machinegestreken papier
90 g/m² | 135 g/m² | 170 g/m² | 250 g/m² | 300 g/m²
Machinegestreken papier wordt veredeld met een synthetische matte resp. glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een meer gesloten, gladder en steviger oppervlak waardoor een hoge weergave van details en een betere kwaliteit bereikt wordt, in het bijzonder bij foto's en contouren.
Extravagante Plakate drucken lassen - dank Neonpapier
80 g/m²
Neonpapier is weerbestendig papier met een coating en lichtgevende kleuren. Het papier met een dikte van 80 g/m² is verkrijgbaar in het geel, groen en rood. De lichtgevende kleuren komen ook bij een slechte lichtomstandigheden volledig tot hun recht. Neonpapier wordt uitsluitend zwart bedrukt.
Kanaalplaat
Kanaalplaten zijn 2,5 mm dik en bijzonder geschikt voor buitengebruik. Ze bestaan uit polypropylen (PP) en zijn door de kanalen bijzonder licht en weerbestendig. Duo kanaalplaat posters worden op de voor- en achterkant van de dubbelgevouwen poster bedrukt.
All-weather posters
Allweather-posters zijn de optimale reclameposters voor buitengebruik wanneer sneeuw, regen of zon de houdbaarheid verminderen, papier gaat golven of kleuren snel vaal worden. Ons 840 g/m² karton geeft de meeste stabiliteit, de dispersielak beschermt tegen vuil en vocht en met de 10 nette voorgeboorde gaten (rondom) zijn de posters snel een eenvoudig op te hangen met kabelbindingen aan lantaarnpalen, masten of schuttingen. Daardoor is plakken niet meer nodig en wordt de reclame rondom zichtbaar met een geweldige kleurwerking en lichtechtheid. Onze allweather-posters zijn milieuvriendelijk, omdat ze grotendeels uit gerecycled materiaal bestaan en voor afvalverwerking in de papierton kunnen.
Voor de stoepborden is het eindformaat DIN A1 gestandaardiseerd. Om de stabiliteit bij het inklemmen te verhogen, raden wij aan om een papierdikte van 115 of 135 g/m² te bestellen. Posterstandaards voor buitengebruik dienen waterdicht te zijn, om de posters tegen vocht te beschermen.
Meer kleurglans en langere levensduur door speciale afwerkingen
Onze matte en glanzende UV-lak wordt direct na het drukproces volvlaks aangebracht en met UV-licht gedroogd. Het bindmiddel bevat geen oplosmiddel en is milieuvriendelijk. Matte UV-lak geeft in vergelijking tot zijn glanzende variant door de lichtverstrooiing minder contrast, maar kan met zijn hoge schittering scoren. Omdat UV-lak een poster harder maakt, zijn ze beter beschermd tegen corrosie en houden ze langer.
Bij de laminering brengen we een flinterdun folielaagje aan op het papier om het sterker te maken. Dit laminaat geeft de poster een lichte glans, het is goed te voelen en vergroot het kleureffect. Dit effect komt nog beter tot zijn recht op fotodrukpapier.
In onze online drukkerij werken wij voorkanten van posters speciaal af met een matte en glanzende UV-lak naar keuze. Een extra UV-lakafdichtingslaag beschermt de poster langdurig en effectief tegen afscheuren en slijtageverschijnselen.
Posters met UV-lak
mat | glanzend
Veredel uw drukwerk met uv-lak en geef het zo een hoogwaardige touch. Het moderne coatingproces maakt uw product extra sterk.
Posters met laminaat
mat | glanzend | Soft Touch
Geef uw product een stijlvolle uitstraling en een hoogwaardige touch met onze laminaat. Deze wordt daarbij voorzien van een flinterdunne folie, die bescherming biedt tegen invloeden van buitenaf.
Papiermonsters
De papiermonsters geven u een goed inzicht in alle materialen en afwerkingsmogelijkheden. Voel het verschil tussen offset, fotodruk en speciaal papier en voel de aantrekkingskracht van UV-lakken en laminering.
Papiermonster bestellenProfessionele posters drukken voor uw grote optreden
Posters in een overzicht
DIN A0 (1189 x 841 mm) liggend
DIN A0 (841 x 1189 mm) staand
DIN A1 (594 x 841 mm) staand
DIN A1 (841 x 594 mm) liggend
DIN A1 lang (420 x 1188 mm) staand
DIN A1 lang (1188 x 420 mm) liggend
DIN A2 (420 x 594 mm) staand
DIN A2 (594 x 420 mm) liggend
DIN A2 lang (297 x 840 mm) staand
DIN A2 lang (840 x 297 mm) liggend
DIN A3 (297 x 420 mm) staand
DIN A3 (420 x 297 mm) liggend
B1 small (700 x 1000 mm) staand
B1 small (1000 x 707 mm) liggend
F4 (895 x 1280 mm) staand
F4 (1280 x 895 mm) liggend
F200 (1165 x 1700 mm) staand
F200 (1700 x 1165 mm) liggend
F200L (1190 x 1700 mm) staand
F200L (1700 x 1190 mm) liggend
F12 (1280 x 2685 mm) staand
F12 (2685 x 1280 mm) liggend
van 1 tot 50 stuks
1
4/0 CMYK
200 g/m²
papier glans FSC®
200 g/m²
papier mat FSC®
130 g/m²
outdoor FSC®
240 g/m²
fotoprintpapier glans
Toepassingsgebieden:
- aankondiging van evenementen en festiviteiten
- prominente productpresentaties
- aantrekkelijke aanbiedingen in XXL-formaat
- bewegwijzering naar belangrijke plaatsen
- overzicht van de actuele aanbiedingen
Materiaal bij de posters
Fotodrukpapier is optimaal voor gebruik binnen zoals etalages, voor promotie in openbare vervoersmiddelen en waterdichte stoepborden voor winkels. Fotodrukpapier coaten wij na de bedrukking met een matte of glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een gesloten en glad oppervlak. De kleur en details van afbeeldingen en grafieken komen zo beter tot hun recht.
Kanaalplaat posters bedrukken wij via het digitale drukproces en daarmee bereiken we een hoge kleurglans en tegelijkertijd zijn deze weers- en lichtbestendig.
Vragen over de posters
Heb ik een speciale afwerking (laminaat, UV-lak) nodig?
Welke resolutie moeten afbeeldingen hebben voor bedrukking op posters?
Welk papier is voor buitengebruik het meest geschikt?
Hoe vermijd ik witte randen aan mijn poster?
Professionele posters drukken voor uw grote optreden
Er is bijna geen ander reclamemiddel dat zoveel interesse wekt in het openbaar, in het verkeer, bij bushaltes, metrostations en reclamezuilen als een poster. Zelfs in openbare gebouwen, op beurzen, bijeenkomsten en events treffen we posters aan. Geen wonder, want posters waren net als flyers en visitekaartjes een van de eerste promotiematerialen, die we nu nog kennen.
De geschiedenis van de poster
In de 16e eeuw werden muren van huizen beplakt om optredens van koorddansers, tovenaars en productaanbiedingen van handelaren bekend te maken. Dankzij de uitvinding van een revolutionaire druktechniek, van de lithografie aan het einde van de 18e eeuw van de Duitser A. Senefelders, raakten poster enorm in zwang aan het einde van de 19e eeuw. Het nieuwe steendrukproces maakte talrijke samenstellingen van gekleurd drukwerk mogelijk. Bekende kunstenaars uit Frankrijk, zoals Pierre Bonnard, Jules Chéret en Henri de Toulouse-Lautrec maakten indrukwekkende illustraties voor bijeenkomsten en ondernemingen die geheel Parijs versierden. Nederland, andere Europese landen en de VS wilden niet aan deze trend voorbijgaan, zodat de 20e eeuw tot nu toe het hoogtepunt van de posterkunst is. Ondanks de wereldoorlogen, inflaties of het toenemend aantal televisies in de zestiger jaren, verloor posterreclame nauwelijks aan populariteit. Haar verschijningsbeeld is echter wezenlijk veranderd. In plaats van posterkunst stuiten we voornamelijk op geautomatiseerde grafieken, gefotografeerde dessins en reclameslogans. Ze zijn alom vertegenwoordigd op treinstations, reclamezuilen of straatlantaarns. Postervitrines, vanaf de achterkant belichte busstation-posters of postermuren van uitkijkposten, die ook als City-Light Poster en City-Light Boards bekend zijn, sieren tegenwoordig het stadsbeeld van moderne grote steden op.
Voordelen van de huidige posterreclame
Verspreidingsverlies en reclamekosten liggen in vergelijking tot tv-reclame beduidend lager. Enerzijds zorgt de aanwezigheid van een dekkend oppervlak in het wervingsgebied voor een goede waarneming. Aan de andere kant kunnen reclameplaatsen afhankelijk van regionale bijzonderheden en demografische kenmerken (leeftijd- en inkomensopbouw, koopkracht of koopgedrag) doelgericht uitgekozen en individueel benaderd worden. Onderzoeken van brancheorganisaties naar de werking van buitenreclame lieten zien, dat een groot deel van de ondervraagden zich posters kan herinneren, die in hun vertrouwde omgeving te zien waren. De drie meest genoemde redenen daarvoor zijn, dat
- meermaals en langdurig verspreiden van reclame op verschillende plaatsen van een wervingsgebied de waarneming verhoogt.
- hun opvallende grootte, de slimme plaatsing van reclameboodschappen, uitgesproken kleuren en grote letters de registratie verbeteren en
- ze als minder storend worden ervaren dan tv- of onlinereclame.
Dit maakt het voor organisatoren van regionale evenementen mogelijk, om hun ticketverkoop succesvol te stimuleren! Regionaal georiënteerde ondernemingen kunnen aanbiedingen of bijzondere acties plaatsen om onder de aandacht te komen. Webshops kunnen posterreclame als onderdeel van hun marketingmix inzetten, om hun bekendheid te vergroten. Partijen profiteren van de hoge waarneming, om hun verkiezingsboodschap te communiceren. Verenigingen kunnen dit gunstig geprijsde reclamemedium gebruiken om leden te werven of eigen bijeenkomsten te promoten.
Alle voordelen op een rij
- Weinig spreidingsverlies
- Hoog waarnemingspercentage bij dekkende reclame
- Posters bieden de perfecte mogelijkheid om een reclameboodschap te maken die niemand over het hoofd ziet.
- Ter verbetering van het imago/ ter zelfvertegenwoordiging van bedrijven
- Hogere bekendheidsgraad
Buitenreclame opvallend ontwerpen
Om posters nog meer te laten opvallen, zouden ze zich van andere moeten onderscheiden, een duidelijke, heldere boodschap bevatten of emotie opwekken. Deze reclameboodschap moet niet automatisch uit tekst bestaan. Foto’s van mensen in uitgekozen situaties kunnen zeer sprekend zijn, waarbij uitleg niet nodig is. Gezichten spreken onze hersenen eerder dan landschappen of producten in een stijlvol design, omdat ze emoties opwekken. De emotionele bevindingen gebruiken marketingspecialisten om vertrouwen in hun producten of merken te krijgen. Met een gezichtsuitdrukking, zoals vreugde, woede of geluk, beïnvloeden reclame-experts gericht de herinneringen van potentiële kopers, wanneer ze aan het product of merk terugdenken. Ook gezichten van dieren of kleine kinderen kunnen dit gevoel geven.
Een reclameslogan, die prikkelt om na te denken, grappig of inspirerend is, houdt langer de aandacht van de aanschouwer en versterkt de zeggingskracht van afbeeldingen. Marketingexperts maken daarvoor gebruik van diverse taalmethodes, zoals:
- Sleutelwoorden met superlatieven zoals “superlicht”, “geweldig”, “briljant”,
- Aanstekelijke woordspeling, zoals “Toe aan TUI” of “Heerlijk Helder Heineken” of
- Rijmen, bijvoorbeeld “Eerlijk is heerlijk” of “Gillette, the best a man can get.”
De kleurkeuze heeft effect op de sfeer van de totale poster. Kleuren wekken emoties en associaties op: blauw associëren wij met koud, trouw en betrouwbaarheid. Rood brengen wij in verband met energie, liefde en sterkte. Gele kleuren symboliseren vrolijkheid en optimisme. Groen geeft ons rust, vertrouwen en hoop.
De te gebruiken basiskleuren in reclame kan ook afhankelijk van de doelgroep gekozen worden: blauw is de lievelingskleur van zowel mannen als vrouwen. Mannen vinden krachtige kleuren mooi, terwijl vrouwen liever voor zachte kleuren gaan zoals lila.
Waarom posters bij SAXOPRINT laten drukken?
Als drukkerij met jarenlange ervaring produceren wij in ons machinepark van 18.000 m² dagelijks duizenden opdrachten, van flyers en visitekaartjes tot luxe brochures. Wij hebben ons productieproces zodanig geoptimaliseerd, dat drukvellen bijna volledig benut worden om kosten te besparen en om het milieu te sparen. Meer dan 550 medewerkers zorgen ervoor dat aan de hoge kwaliteit kan worden voldaan en onze klanten, uit negen Europese landen, hun producten tijdig ontvangen. Verdere voordelen zijn:
- Talrijke papiersoorten, afwerkingen en formaten kunnen vrij naar keuze worden bepaald
- Kleine en grote oplagen zijn in 3 dagen verzendklaar.
- Druksjablonen en handleidingen ondersteunen bij de bestandsopmaak.
- Bij vragen staan onze persoonlijke adviseurs van maandag tot vrijdag tot uw beschikking.
- Drukopdrachten nemen wij tot 18.00 uur aan en gaan nog dezelfde dag in productie.
Onze papieren en materialen
Het populaire affichepapier in 115 g/m² is het meest geschikt voor buitenreclame. Door zijn hoge weersbestendigheid en de blauw gecoate achterzijde laat dit papier geen licht door, verhoogt het de stabiliteit bij vocht en maakt het opplakken op buitenoppervlaktes makkelijker.
Papiersoorten speciaal voor het drukken van foto’s zijn goede alternatieven voor fotodrukpapier, om binnenruimtes met posters mooier te maken. Onze glanzende papiersoorten zijn zeer geschikt om beelden met intense kleuren van bossen, zonsondergangen, grafieken of opnames van dichtbij te presenteren. De glanzende laag laat verzadigde kleuren en contrasten er goed uitspringen. Door de DIN-formaten passen deze posters in fotolijsten. Voor een representatieve weergave van bedrijfslogo’s raden wij onze acrylglasplaten met dieptewerking aan.
Daarom zijn ze het meest geschikt voor het ophangen in etalages aan de buitenkant, waar opplakken niet mogelijk is. De blauwe rugzijde voorkomt doorschijnen.
Neonpapiersoorten worden meestal gebruikt voor de communicatie van party’s, concerten, openingen of voor de uitverkoop. Door de 1-kleurige zwarte bedrukking op fluorescerend geel, groen of rood papier krijgen teksten en grafieken meer contrast en vallen ze meer op. Het papier is weersbestendig en kan daarom ook voor buitenreclame worden gebruikt.
Zo eenvoudig kunt u posters bij ons online bestellen
Maak gebruik van onze persoonlijke klantenservice om de juiste papiersoorten en -diktes voor uw reclamecampagne te vinden. Onze webshop-configurator stelt u in staat om uw posters geheel persoonlijk aan te passen. Download onze druksjablonen en checklisten om snijmarges en afbeeldingen juist op te slaan. Na de succesvolle upload van uw bestand binnen uw klantenomgeving, controleren wij het op fouten. Nieuwe klanten adviseren wij om te kiezen voor onze professionele bestandscontrole. Daarmee kunnen fouten in de resolutie en de marges handmatig worden gecontroleerd. De PDF-proef is maar in beperkte mate geschikt, omdat de resolutie teruggebracht wordt tot 72 dpi.
Zodra uw drukorder is vrijgegeven en de betaling is bevestigd, gaat hij in productie en staat na 3 werkdagen voor verzending klaar.